Náš zriaďovateľ Banskobystrický samosprávny kraj realizuje projekt „Moderné vzdelávanie pre prax“, v ktorom je zapojená aj naša škola spolu s ďalšími deviatimi školami kraja. Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.
Hlavným cieľom projektu je zvýšiť kvalitu vzdelávania v oblasti odborného vzdelávania a prípravy v prepojení na praktické vzdelávanie. Tento cieľ plánujeme dosiahnuť prostredníctvom dvoch podaktivít: extra hodiny a pedagogické kluby.
Trvanie projektu je naplánované od septembra 2020 do decembra 2022. Pre naplnenie cieľov projektu sme upravili naše školské vzdelávacie programy a vsunuli sme do učebných plánov jednotlivých odborov spolu 20 extra hodín vyučovacích predmetov, v rámci ktorých chceme čo najlepšie podporiť rozvoj čitateľských, finančných, matematických, jazykových a IKT gramotností žiakov. V prvých ročníkoch v rámci jednej extra hodiny slovenského jazyka a literatúry prezentujeme tvorbu i význam známych i menej známych autorov pochádzajúcich či tvoriacich v našom regióne a zaraďujeme prácu s internetom s prepojením na bežný život, porovnávanie informácií z rôznych zdrojov, pracovať s počutým textom.
V rámci extra hodín nemeckého a anglického jazyka sa venujeme predovšetkým rozvoju komunikačných zručností žiakov v cudzom jazyku v oblastiach týkajúcich sa konkrétnych odborov, odbornej slovnej zásobe jednotlivých profesií.
V predmete informatika rozvíjame IKT zručnosti žiakov odboru hotelová akadémia 2.ročník prácou s 3D grafikou od kreslenia objektov cez 3D animácie až po 3D tlač objektov.
V učebných odboroch v predmete matematika sa sústreďujeme na prácu s grafmi, čítanie z grafov, využitie percent v bežnom každodennom živote, praktické cvičenia v teréne ako merania pre výpočet obvodu a obsahu útvarov, využitie premeny jednotiek v praxi.
V rámci extra hodín ekonomiky rozvíjame v učebných aj študijných odboroch finančnú gramotnosť žiakov so zameraním na peňažnú gramotnosť, rozpočtovú gramotnosť, platobný styk, elektronické bankovníctvo, sporenie a investovanie, úvery, poistenie. Pomáhame tak žiakom zorientovať sa v jednotlivých oblastiach financií a zlepšiť ich finančné zdravie.
Aby sme podporili výmenu skúseností z vlastnej vyučovacej činnosti, z využívania nových moderných vyučovacích postupov a metód podporujúcich inovácie vo vzdelávaní, či výmenu skúseností v oblasti medzi predmetových vzťahov, počas trvania projektu sa pedagógovia stretávajú a diskutujú v rámci troch pedagogických kluboch, a to:
klubu rozvoja čitateľskej gramotnosti,
klubu rozvoja finančnej a matematickej gramotnosti a IKT zručností,
klubu rozvoja jazykových zručností.
Celkove je do projektu zapojených 25 učiteľov školy a 255 žiakov.