V krátkom slede po sebe boli rôznymi inštitúciami v ostatnom čase vyhlásené výzvy na granty, najmä z prostriedkov EÚ. Nechceme zaostať, chceme využiť tieto možnosti a aj vďaka nim skvalitniť vyučovanie na škole.
Ako do prvej sme sa prihlásili do výzvy cezhraničnej spolupráce SR-MR. Tu sme sa angažovali aj v minulosti, avšak boli sme len medzi rezervnými schválenými projektami. Teraz sme podali žiadosť v INTEREGU V.A, kde plánujeme organizovať množstvo aktivít-stáže, stretnutia, vydanie publikácií v gastroodboroch s partnerskou školou v Egri. Súčasťou projektu je aj vybudovanie odbornej učebne technológie prípravy jedál v zariadení Junior komplex. Projekt zastrešujú PaedDr. Jaroslav Bagačka- riaditeľ a Ing. Katarína Bálintová.
Ako už tradične, plánujeme sa zapojiť( už v najbližších dňoch) do ERASMUS PLUS, kde sme zrealizovali v minulosti množstvo stáží, najmä v partnerských školách. Tentoraz plánujeme stáž v Kolíne, určenú pre žiakov odboru odchodný pracovník. Garantom je Ing. T. Filadelfiová.
Finančne azda najvýraznejším projektom je žiadosť o dotáciu na zvýšenie počtu žiakov SOŠ na praxi – vybudovanie centra odborného vzdelávania pre stavebné odbory (IROP). Tu treba poznamenať, že sa nemôžeme uchádzať o podobné aktivity v gastroodboroch, pretože prioritou sú technické odbory. Rovnako prioritou je nákup zariadení, technológií, zabezpečenie normatívu pre praktické vyučovanie. Výška dotácie je niekoľko 100 000 eur, avšak proces je zložitý a je dvojkolový. Garantmi sú Ing. Katarína Bálintová a Ing. Ladislav Váradi.
Pre samotný vyučovací proces a život je akiste zaujímavý aj projekt celoživotného vzdelávania, kde sa chceme zapojiť do ukončovania základného vzdelávania obyvateľov nášho okresu. Vybratí boli pedagógovia, ktorí budú zastrešovať jednotlivé predmety z učiva ZŠ. Plánujeme až 5 kurzov. Samozrejme tu bude dôležitý kontakt z úradom práce i obcami. Koordinátormi projektu sú Ing. Jana Kerekešová a Ing. Ivana Čillíková.
Pokúsil som sa aspoň naznačiť náš záujem o zapojenie sa do výziev. Úspešnosť nie je zaručená ani pri výbere ani pri realizácii. Pri niektorých výzvach je až 6 násobne viac žiadostí, ako možno akceptovať.
Nech je tak či onak, náš subjekt nechce i tentoraz zostať bokom. No a, aby sme nezabudli na to najpodstatnejšie-tie najdôležitejšie výzvy nás ešte len čakajú. Chystá sa nová Premena školy i výzvy súvisiace s infraštruktúrou škôl. Veľa šťastia pri schvaľovaní, veľa zdaru realizátorom pri príprave a implementácii.
J.B.